Objavljeno: 04.03.2025. 08:16 Dodaj komentar
1
Uživo: Ažurirano 04.03.2025. 08:16

Crna Gora zna za hrvatski auto-put, gdje je tačka spajanja?

Planovi Hrvatske o nastavku izgradnje auto-puta iz pravca Splita prema Dubrovniku poznati su zvaničnoj Podgorici. Zna li se gdje bi mogla da bude kontaktna tačka?

Crna Gora zna za hrvatski auto-put, gdje je tačka spajanja? Foto: AP
Nakon izgradnje Pelješkog mosta jasna je želja Hrvatske da produži auto-put do Dubrovnika

Vuković: Država vodi odgovornu fiskalnu politiku, do kraja aprila…

13.04.2025. 08:13

Jeftini populizam za političku upotrebu

13.04.2025. 07:08

U Crnoj Gori 392,91 hiljada stanova

12.04.2025. 14:53

Abazovićevo protivljenje političke prirode, nema kupovine niti…

12.04.2025. 07:45
Prikaži sve vijesti

Nakon što je najavljeno da će Hrvatska graditi auto-put od Splita do Dubrovnika i otvorenog pitanja da li će se taj put povezati s drugim deonicama tzv. Jadransko-jonskog koridora u susjednim državama dilemu samo djelimično rješavaju iz Crne Gore.

Poručuju da su obaviješteni o ideji Zagreba, ali ne otkrivaju gdje će biti tačka spajanja hrvatskog auto-puta s Crnom Gorom. piše Dojče vele.

U međuvremenu, pripremaju izgradnju druge deonice auto-puta Bar – Boljare, brze saobraćajnice duž crnogorskog primorja i auto-puta do Albanije.

Iako je zvaničnoj Podgorici poznat plan Hrvatske o nastavku gradnje auto-puta od Splita prema Dubrovniku, kontaktna tačka još nije usaglašena.

„U toku su aktivnosti vezane za usaglašavanje kontaktne tačke s Hrvatskom. Naglašavamo da pripremamo idejno rješenje brze saobraćajnice, s akcentom na prelazak Bokokotorskog zaliva, kojim će se definisati kontaktna tačka s Hrvatskom“, navode iz Monteputa idodaju da spremaju dokumentaciju i za auto-put do granice s Albanijom. Kontaktne tačke brze saobraćajnice i auto-puta usaglašavaće se sa Zagrebom i Tiranom.

Pravac prema Albaniji

Brza saobraćajnica duž crnogorskog primorja, koja ide od granice s Hrvatskom, povezuje se na auto-put Bar – Boljare u širem reonu mesta Građani. „Od tunela Sozina do granice sa Albanijom planiran je auto-put i, nakon izrade idejnih rješenja tih saobraćajnica, čija je realizacija u toku, ti koridori biće uneseni u novi Prostorni plan Crne Gore. On je u fazi donošenja i važiće do 2040. godine“, navode iz Monteputa.

Cilj je da obje saobraćajnice valorizuju turistički potencijal Crne Gore i riješe dugogodišnji problem gužvi na crnogorskom primorju. „Ta saobraćajnica je, pored auto-puta Bar – Boljare, prioritet u izgradnji. Ministarka saobraćaja Maja Vukićević sastala se s ministarkom infrastrukture Albanije Beljindom Baluku, gdje je to bila jedna od tema“, saopštili su za DW iz crnogorskog Ministarstva saobraćaja.

Tender za drugu deonicu – EU očekuje evropske kompanije

Nakon godinu dana, otkazan je pretkvalifikacioni tender za izgradnju druge deonice auto-puta Bar – Boljare (Mateševo – Andrijevica) i objavljen novi.

„To je tender koji će omogućiti učešće svim ponuđačima, pa i onima koji su učestvovali u pretkvalifikacionom postupku“, potvrdili su za DW iz Monteputa. Novi tender, nezvanično, tražili su Delegacija Evropske unije u Podgorici i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), nezadovoljni što se na pretkvalifikacioni nisu javile evropske kompanije.

Zvanično, iz Monteputa i Vlade kažu da je novi tender rezultat dogovora kako bi se „kroz glavni tender omogućilo prijavljivanje svim zainteresovanim kompanijama, a ne samo onima koje su se prijavile u pretkvalifikacionoj fazi“. Drugi razlog je što je u međuvremenu došlo do promjene dijela trase.

Ambasador Evropske unije u Podgorici Johan Satler kazao je da je ta odluka na kompanijama, ali i da se oni tome nadaju.

Na pitanje cTV Vijesti da li očekuju da se neke evropske kompanije prijave na novi tender, ambasador Evropske unije u Podgorici Johan Satler kaže da je ta odluka na kompanijama, ali i da se oni tome nadaju.

„Smatramo da je dobra stvar da postoji što šira konkurencija, kako biste dobili najbolje moguće ponude i tehnološki najnaprednija rješenja“, ocijenio je Satler.

Na pretkvalifikacioni tender za izgradnju druge deonice javile su se kompanije iz Turske, Azerbejdžana i Kine, a među njima i CRBC, firma koja je gradila prvi dio auto-puta Smokovac – Mateševo.

Evropska komisija je početkom prošle godine najavila da će u izgradnji te deonice učestvovati sa 100 miliona eura bespovratne podrške, a EBRD s povoljnim kreditom od 200 miliona eura.

Deonica Mateševo – Andrijevica duga je oko 22 kilometra, što je blizu 14 odsto ukupne trase autoputa Bar – Boljare. Potpisivanje ugovora o projektovanju i izgradnji bilo je planirano u prvoj polovini 2025, a završetak radova očekuje se 2030. Iz Monteputa tvrde da rade sve kako bi poštovali predviđene rokove, te da otkazivanje pretkvalifikacionog postupka nema na to uticaja.

Preporučeni sadržaj
Komentari (1)

Želite da podijelite Vaše mišljenje sa čitaocima? Napišite komentar i započnite diskusiju.

Hvala na učestvovanju

Vaš komentawr će biti objavljen nakon što bude odobren od strane administratora.
Korisničko ime može sadržati slova, brojeve, znakove interpunkcije i da bude bez razmaka
1000
Došlo je do neočekivane greške. Moguće je da ste dostigli maksimalan broj komentara. Molimo Vas pokušajte kasnije.
Ovaj sajt je zaštićen sa reCAPTCHA anti spam mehanizmom. Primjenjuju se Google politika o privatnosti i uslovi korišćenja. Vaš komentar se šalje na odobrenje. Pobjeda zadržava pravo brisanja komentara ili njegovog neprimjerenog dijela, bez obaveze najave i objašnjenja. Mišljenja iznesena u komentarima ne odražavaju stavove Pobjedine redakcije.
Prijavi se
Još uvijek nemate nalog? Registrujte se.